Welkom op de Lichtervelde website

  
Dienst Burgerzaken
terug naar vorige deze pagina afdrukken deze pagina downloaden als pdf deze pagina toevoegen aan favorieten

De dienst burgerzaken heeft twee taken:

   1) Bevolking

   2) Burgerlijke stand

Enerzijds registreert de dienst de aanwezigheid en bepaalde activiteiten van de inwoners van Lichtervelde. Dit is het onderdeel “bevolking”.  

De andere taak is de registratie van de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van de inwoners: geboorte, huwelijk, overlijden ... Dit is het onderdeel “burgerlijke stand”. De akten die de dienst hiervan opmaakt dienen als basis voor het bevolkingsregister. Verder kan je bij de dienst terecht voor adoptie, erfrechtverklaringen, erkenningen, inzage van uittreksels uit het geboorteregister, naamsveranderingen en nationaliteiten.

Buitenlanders die in de gemeente verblijven kunnen hier terecht voor tal van formaliteiten.


Mieke Vanneste
Administratief medewerker

T 051 72 94 30 

E-mail: mieke.vanneste@lichtervelde.be

Bureel 0.01



Vreemdelingendienst

Bij deze dienst kan men terecht voor:

  • het aangaan van een verbintenis tot tenlasteneming.
  • aankomstverklaringen voor vreemdelingen die gedurende minder dan 3 maand op het grondgebied verblijven. 
  • inschrijving van vreemdelingen en opvolging van dossiers.

 

Enkel op afspraak, op maandag en donderdag van 13 tot 16 uur.

 

 


Bart Vereecke

Administratief medewerker

T 051 72 94 41

E-mail: bart.vereecke@lichtervelde.be

Bureel 0.13

 


Mieke Deceuninck

Administratief medewerker

T 051 72 94 30

E-mail: mieke.deceuninck@lichtervelde.be

Bureel 2.01

 


Zoeken
Kalender


In de kijker
4017 naar boven © 2006-2017