Corona: Bewegingstips

Door de maatregelen i.v.m. het coronavirus worden veel activiteiten opgeschort of uitgesteld. Maar beweging blijft onderdeel van een gezonde dagindeling.

Let op: Houd rekening met de aanbeveling vanuit de regering. Die luidt: “Lichaamsbeweging in de buitenlucht is toegestaan. De regering raadt het zelfs aan. Je mag dit doen met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen of met één vriend. Het is wel belangrijk om een redelijke afstand te behouden.”

  1. Maak van de nood een deugd en duik met je gezin de natuur in voor een gezonde wandeling of fietstocht Ontdek hier lokale wandel- en fietsroutes (voeg hier een link toe naar lokale wandel- en fietsroutes en/of lokale parken en bossen).
  2. Noodgedwongen thuis? Probeer deze stretch- en beweegoefeningen eens. https://www.gezondleven.be/themas/beweging-sedentair-gedrag/beweegoefeningen/stretch-en-evenwichtsoefeningen
  3. Blijf ook thuis in beweging. Met deze krachtoefeningen bijvoorbeeld. https://www.gezondleven.be/themas/beweging-sedentair-gedrag/beweegoefeningen/krachtoefeningen
  4. We mogen niet vastroesten thuis. Proberen we vandaag met z’n allen eens wat zitoefeningen? 
  5. In deze uitzonderlijke tijden moeten we niet alleen proberen niet ziek te worden. We moeten ook proberen fit te blijven. Probeer vandaag eens deze oefeningen voor een stabiele houding, spierkracht en evenwicht.
  6. Kinderen in beweging houden? Beweeg of dans samen met je kinderen. Probeer elke dag een andere move van Woogie Boogie. Je vindt alle filmpjes van de moves op https://woogieboogie.be/nl/moves/.
  7. Samen bewegen is leuker dan alleen. Ook thuis!
    Zeven tips om de beweging erin te houden:
    1. Dans op jullie favoriete liedjes.
    2. Wandel eens rond het huis.
    3. Plant alvast wat verse kruiden, want het is bijna lente.
    4. Geef de auto samen een grondige poetsbeurt.
    5. Probeer elk om beurt vijf minuten te touwtjespringen.
    6. Speel verstoppertje doorheen het hele huis.
    7. Zet elke 30 minuten een timer en bedien jouw gezin met een verfrissend glaasje water.
  8. Hou de beweging erin met bril – drill!
    Moet je naar het toilet? Ga dan zitten zonder dat je de toiletbril raakt. Hou het minstens 30 seconden vol!

#sportersbelevenmeer #sportvlaanderen

Eet en leef gezond!

Alle afbeeldingen, meer inspiratie en handige tips vind je in de inspiratiebundel.

Nieuws en activiteiten

Alle nieuwsberichten Alle activiteiten